Eleccions a direcció del departament

VOT ELECTRONICO

Resultado de las elecciones:

Podeu consultar el resultat de les eleccions en el següent enllaç. El termini i lloc de reclamacions és de 5 dies hàbils en la secretaria del departament.

Tutorial

Pots veure un tutorial en el següent enllaç.

Suport

Tècnic : 965 90 9393

Departament: 965 90 9886

Requisits tècnics

Model de papereta que es veurà en UACloud el dia de la votació a Director/a.

Jornada de votació a Director/a: Des de les 10:00 hores del dimarts 21 de maig fins a les 12:00 hores del dimecres 22 de maig.

VOTA

(Enllaç obert sol durant la JORNADA DE VOTACIÓ)

¿Què és el vot electrònic?

El vot electrònic comprèn un procés de votació per mitjans electrònics (normalment vot per internet) i un sistema de recompte també per mitjans electrònics.

¿Quin tipus de vot electrònic utilitza la UA?

En el nostre cas, el vot electrònic és un vot per internet, exercit des d'un ordinador o un dispositiu mòbil (telèfons, tabletas, etc.) amb connexió a Internet (siga per cable, wifi o dades) que s'emet amb una signatura digital i una encriptació o xifrat que permeten assegurar la integritat, privadesa i auditabilidad del procés.

¿Quins són els principals avantatges del vot electrònic?

• Conveniència per al votant, que pot votar en qualsevol moment, des de qualsevol lloc i des de qualsevol dispositiu amb els requisits tècnics mínims .
  • Accessibilitat per a votants amb discapacitat (visual, motora, etc.).
  • Verificabilitat individual, ja que el votant té accés a un rebut de votació que li permet comprovar que el seu vot s'ha explicat.
  • Rapidesa del procés de votació i de recompte.

A més, la plataforma:

• Disposa de suport multilingüe.
  • Facilita la flexibilitat en el disseny i modificació de les paperetes.
  • Prevé els errors involuntaris en el procés de votació.

¿On s'utilitza actualment el vot electrònic?

Països com Suïssa, Finlàndia, Brasil, Estats Units o Austràlia utilitzen el vot electrònic de manera vinculant en els processos electorals. També en institucions públiques més pròximes a nosaltres, com les universitats catalanes, les gallegues o la Politècnica de València, el vot electrònic s'utilitza en les eleccions a Claustre, Juntes de Facultat, etc. En la UNED s'ha utilitzat també per a les eleccions a rector.

¿És segur el vot electrònic?

Les mesures de seguretat que adopta la UA fan que el vot electrònic siga tan segur o més que el vot tradicional. Gràcies a la comunicació SSL i a un complex sistema de capes de seguretat (encriptació o xifrat end-to-end, claus privades dividides, etc.), s'assegura la integritat i privadesa del vot i es permet que el votant puga verificar que el seu vot es tracta correctament.

¿El meu vot és anònim?

Quan un votant emet el vot, est és xifrat i signat digitalment abans de ser emès. Solament la taula electoral pot desxifrar aquests vots combinant una clau privada que es reparteix dividida entre els diversos membres que la formen. Un servidor aïllat i segur desxifra els vots amb aquesta clau i trenca la correlació entre els votants i els vots desxifrats. Així es garanteix la privadesa del vot.

¿Els administradors del sistema o atacants externs poden modificar els vots?

Els vots s'emeten xifrats i signats digitalment i aquest xifrat solament ho poden desencriptar els membres de la taula electoral a partir de la reconstrucció d'una clau de desencriptación dividida. Aquest procés impedeix que els administradors del sistema o que atacants externs puguen intervenir en el procés de votació.

¿Com s'eviten els vots falsos?

Abans de desencriptar els vots, la taula electoral verifica que la signatura digital de cada vot és vàlida. Els vots amb signatures digitals que no són vàlides s'aparten per a ser auditats posteriorment.

¿Què necessite per a votar?

Necessitaràs l'usuari i la contrasenya d'UACloud.

Requisits tècnics

El procés de votació es podrà dur a terme des d'ordinadors PC estàndard, smartphones o tablets.

Els ordinadors podran treballar sobre Apple, Linux o Windows, encara que se suggereix Windows per a fer la interacció més senzilla. Els smartphones i tablets podran treballar sobre iOS o Android.

A continuació es detallen les combinacions vàlides de dispositius, navegadors i sistemes operatius:

• Windows 7 - IE11
  • Windows 7 - Firefox > 53
  • Windows 7 - Chrome > 58
  • Windows 10 - IE11
  • Windows 10 - Edge > 39
  • Windows 10 - Firefox > 53
  • Windows 10 - Chrome > 58
  • MAC US X 10.12 - Safari 10
  • Ubuntu - Firefox > 53
  • Ubuntu - Chrome > 58
  • iOS 10 o superior - Safari 10 o superior - iPhone